Chroma is a project that questions the ways we see and interpret things, exploring the relationship with a piece of artwork, the active look and the limits of vision.

The photographic series examines the limits of photography as a proof of reality. Derived from the construction of ephemeral artefacts (coloured crystal structures and light foci) the illusion of reality is accepted as an immediate "truth" through photography, testing our capability of discerning the truth from what we perceive, of discovering the trompe-l'oeil, of guessing what is real and what is not.

The sculptures question the material form of the artwork, which is ephemeral and mutable, by exploring various levels: matter, light, and shadow. They are changing living bodies depending not only on an active look, but on the position of the viewer. They explore the idea of seeing objects as something unchangeable. We accept the reality as it is. We perceive objects as constant for practical reasons, but the truth is that a myriad of alterations occur when the object interacts with the environment.

Chroma es un proyecto que cuestiona los modos de ver e interpretar y explora las nociones relacionales con la obra, la mirada activa y los límites de la visión.
La serie fotográfica examina los límites de la fotografía como prueba de realidad. Derivada de la construcción de artefactos de carácter efímero (estructuras de cristal coloreado, metacrilato y focos de luz) hace que la ilusión de realidad sea aceptada como “verdad”, poniendo a prueba nuestra capacidad de discernir qué hay de cierto en aquello que percibimos, de descubrir el trampantojo, de adivinar qué es real y qué no lo es.
Las piezas escultóricas, cuestionan la forma material de las obras, efímeras y mutables, explorando distintos niveles: la materia, la luz, y la sombra. Son cuerpos vivos, cambiantes, que precisan no sólo una mirada activa, si no del propio movimiento corporal, del movimiento del espectador. Exploran la idea de que contemplamos los objetos como algo inalterable. Aceptamos la realidad tal cual es. Los percibimos como algo constante por una cuestión simplemente práctica, pero de hecho, ocurren un sinfín de alteraciones en la interacción del objeto con el entorno.

Chroma, 2015-16. 'In-sight' Project. Lambda print on Fuji paper and cotton paper. 30 x 40 cm.

Chroma, 2015-16. Proyecto'In-sight'. Revelado químico en papel Fuji y papel de algodón. 30 x 40 cm.

Chroma III. In-sight Project, 2016

Serie of phographs

Chroma II. In-sight Project, 2016

Serie of phographs

Chroma. In-sight Project, 2015

Serie of phographs